M2 Weerbaarheid en personeel


M2 Weerbaarheid en personeelContact met anderen is voor veel medewerkers een standaardaspect van het werk. Dit kan variëren van contact met bijvoorbeeld klanten of leveranciers tot contact met collega’s en leidinggevenden. Meestal verlopen deze contacten soepel en zijn deze voor medewerkers  ook noodzakelijk om hun werk goed te kunnen doen.

Helaas … kunnen er in werksituaties dingen misgaan in de communicatie met anderen. Dit kan dan leiden tot spanningen, problemen of conflicten. Van  medewerkers wordt verwacht dat zij zich altijd klantvriendelijk en collegiaal opstellen. Het aannemen van een professionele houding is niet altijd eenvoudig of vanzelfsprekend; daar biedt de training M2 Weerbaarheid en personeel uitkomst.

Doel van de training M2 Weerbaarheid en personeel

De training Weerbaarheid en personeel biedt medewerkers en leidinggevenden handvaten zodat zij hun communicatieve vaardigheden op de werkvloer kunnen versterken. Met als hoofddoel om met meer zelfvertrouwen in contact kunnen treden met klanten en of collega’s. Medewerkers met zelfvertrouwen stralen dit uit naar klanten wat de klantvriendelijkheid en dienstverlening ten goede komt.

Voorbeeldsituaties die in de training behandeld kunnen worden:

Voelt u zich niet sterk genoeg om een mondige klant te woord te staan?
Vindt u het moeilijk om uw mening te geven aan uw collega of leidinggevende?
Mist u een bepaalde mate van weerbaarheid of assertiviteit om de controle te behouden in moeilijke situaties?

Door het volgen van deze gerichte training bent u als professional beter in staat om met collega’s, lastige klanten en conflictsituaties om te gaan.

M2 Weerbaarheid en personeel als maatwerk

De training Weerbaarheid en Personeel is een weerbaarheidstraining op maat, die in-company wordt verzorgd. De precieze inhoud van de training wordt afgestemd op de situatie en wensen van de organisatie (opdrachtgever).
In deze actieve training staat persoonlijke weerbaarheid centraal. Deelnemers krijgen handvatten aangereikt hoe adequaat te reageren in spanningsvolle en mogelijk dreigende conflictsituaties. De volgende vragen kunnen hierbij aan de orde kunnen  komen:

– Hoe geef ik mijn grenzen aan?
– Hoe zet ik mijn woorden overtuigingskracht bij?
– Hoe ga ik in gesprek met behoud van mijn eigen veiligheid?
– Hoe sta ik sterk in een moeilijke of confronterende situatie?

Het uitgangspunt van de training is een theoretische basis waaraan oefeningen en onderwerpen worden gekoppeld.

Sta stil bij het gebruik van je persoonlijke vaardigheden; jij bent het instrument bent om het doel te bereiken. 

Ook interessant voor u:
Praktisch Optreden bij Agressie
M2 Workshops
Ervaringen van deelnemers

Neem contact met ons op over de training M2 Weerbaarheid en personeel

 

Boekenlegger op de permalink.

Reacties gesloten.